Aktualności

TOALETA2012.PL – ZMIENIAMY TOALETY NA LEPSZE

data publikacji: 2009-10-24

Toaleta2012.pl to kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak hotele, restauracje i puby, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę opinii publicznej na standard publicznie dostępnych toalet w Polsce, który w wielu miejscach wymaga zdecydowanego podniesienia. Standard ten rzutuje na obraz Polski i Polaków w oczach kibiców, turystów i gości. Dlatego organizatorzy kampanii postawili sobie za cel przyczynienie się do podniesienia poziomu naszych toalet poprzez promowanie dobrych przykładów i dopingowanie właścicieli i administratorów toalet.

W ramach zeszłorocznej edycji kampanii przeprowadzone zostało badanie – „Mystery Toilet”, na podstawie którego powstał specjalny raport na temat stanu ogólnodostępnych toalet w Polsce. Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.

W tym roku do akcji ruszyły Patrole Czystości – odwiedzające toalety, oceniające ich standard i przyznające odznaczenia „Czysta Toaleta”. Na takie wyróżnienie zasłużyło 3/4 sprawdzonych przez Patrole miejsc (zobacz oddzielną informację prasową).

Wraz z TNS OBOP przeprowadzone zostały też badania opinii zagranicznych turystów o naszych toaletach. Zostali oni zapytani o ich ocenę i porównanie do podobnych miejsc w krajach ich zamieszkania. Ocena ta w większości przypadków jest pozytywna. Ankietowani skarżyli się jednak na poziom toalet miejskich i dworcowych, ich niską dostępność i opłaty (zobacz oddzielną informację prasową).

Wyniki obu badań potwierdzają zeszłoroczne obserwacje – ogólnie osiągnęliśmy podstawowy standard czystości i wyposażenia. Sporo jest jednak miejsc zaniedbanych, w szczególności na dworcach autobusowych i kolejowych. Problem jest też z dostępnością toalet – ich liczbą, przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych, oraz opłatami. Te zagadnienia z pewnością będą wyzwaniem w najbliższych latach dla właścicieli i administratorów toalet, jak również włodarzy miast.

Organizatorem kampanii jest firma CWS-boco Polska. Partnerem merytorycznym jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, natomiast patronem medialnym portal horeca.pl. Patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny. Informacje na temat kampanii można znaleźć na www.toaleta2012.pl

Archiwum informacji